Studieplan for Kompetanseutvikling for assistenter i barnehage - KompAss 2016-17
Generell informasjon
Studiemodell med emner
Emne | 2016 høst | 2017 vår |
---|---|---|
- | 15 | |
Sum (15 total) | 0 | 15 |
Om studieprogrammet
KompAss – Kompetanseutvikling for assistenter i barnehage – er et studium med vekt på erfaringsbasert læring med arbeidsplassen som læringsarena.
Studiet legger opp til at studentene skal få økt barnehagefaglig kompetanse i sin yrkesutøvelse som assistent eller fagarbeider i barnehagen, for dermed å bidra til å fremme utvikling av kvalitet i barnehagen. Arbeidet i studiet vil foregå gjennom tilegnelse av pensum, undervisning i klasserommet og eget arbeid med oppgaver i løpet av studieåret.
Studiet KompAss har et barnehagefaglig fokus, og er et samarbeidsprosjekt mellom Dronning Mauds Minne Høgskole og barnehagene i regionen. Det er en forutsetning at deltakende barnehager legger til rette for at studenten kan arbeide med studiets temaer på egen arbeidsplass.
Målgruppe
Studiet tilbys assistenter og barne- og ungdomsarbeidere i barnehagen generelt.
Opptakskrav og rangering
Forventet læringsutbytte
Se emnebeskrivelse for VUKOA6000.
Organisering av studiet
Studiet går over to semestre og har ulike arbeidsformer bl.a.:
- Fem samlinger à 2 dager
- Arbeid i basisgrupper mellom samlingene
- To møter for veiledere
- Skriftlige oppgaver
- Individuelle oppgaver på egen arbeidsplass
Arbeids-, lærings- og vurderingsformer
Se emnebeskrivelse for VUKOA6000.