BHFOR3560 Barnehager i internasjonale perspektiv, casestudier i utlandet

    • Nynorsk navn
      Barnehagar i internasjonale perspektiv, casestudier i utlandet
    • Engelsk navn
      ECEC Institutions in International Perspectives, Case Studies Abroad
    • Studiepoeng
      15
    • Undervisningssemester
      2024 høst, 2025 vår
    • Studienivå
      Syklus 1: Bachelorgradsstudium
    • Studieprogram
      Barnehagelærerutdanning
    • Varighet
      2 semester
    • Eksamenssemester
      2025 vår
    • Emneansvarlig
      Gjertrud Stordal, Marit Pettersen
    • Undervisningsspråk
      Engelsk
    • Forkunnskapskrav
      Fulfilled progression requirements and passed all practical subjects from the previous academic year. See the study plan's general section

Godkjent dato

Tirsdag, januar 16, 2024

Emneinnhold

This subject is offered by a host institution abroad who does not offer subjects with an exam that gives credits.

The subject consists of field work and a self-study in one or several ECEC institutions and is facilitated by one of the collaborating partners of QMUC.

As a general rule, the field work is conducted in relation to ECEC practice in countries in Southern Africa (except South Africa)  in collaboration with QMUC’s partner institutions.

The examination is provided by QMUC, and integrated into the education plan of Bachelor of Early Childhood Teacher Education

The subject is offered to exchange students among the various partner institutions of QMUC. For that reason, the learning activities, learning outcomes etc can be different and will be adapted to various local conditions.

 

Læringsutbytte

Expected learning outcome

Knowledge

-has knowledge about professional leadership in a transitioning world

-has insights in the history of the host country and can provide information about political and social context of relevance to children and Early Childhood Education and Care.  

Skills

-Can relate to various pedagogical approaches as well as teaching and learning methods across social and cultural contexts

-Can behave, communicate and collaborate effectively in intercultural situations

-Can engage in inquiry-based learning and reflect on self-study methodology as an approach to professional development

General competence

-Has the ability to reflect on and transfer the experiences and acquired knowledge to their role as professional pedagogical leaders in multicultural ECEC institutions

- Can critically reflect on the importance of professional leadership in a changing world

Arbeids- og læringsaktiviteter

Practical field work, group assignments, individual assignments, oral and written presentation.

The language of instruction is English and Norwegian.

Obligatoriske arbeidskrav

Kode, navn og ev. beskrivelse av arbeidskravArbeidskravets form (hva vurderes)Individuell/gruppe
F-TF 1 Self-portraitSkriftlig oppgaveIndividuell
F-TF 2 Artefact inquirySkriftlig oppgaveIndividuell
F-TF3 Art activity with childrenPraktisk arbeidGruppe
F-TF4 My influential teacherSkriftlig oppgaveIndividuell
F-TF 5 Collective collageSkriftlig oppgaveGruppe

Obligatoriske arbeidskrav

Arbeidskravets form (hva vurderes):Skriftlig oppgave
Kode, navn og ev. beskrivelse av arbeidskrav: F-TF 1 Self-portrait
Individuell/gruppe:Individuell
Arbeidskravets form (hva vurderes):Skriftlig oppgave
Kode, navn og ev. beskrivelse av arbeidskrav:F-TF 2 Artefact inquiry
Individuell/gruppe:Individuell
Arbeidskravets form (hva vurderes):Praktisk arbeid
Kode, navn og ev. beskrivelse av arbeidskrav:F-TF3 Art activity with children
Individuell/gruppe:Gruppe
Arbeidskravets form (hva vurderes):Skriftlig oppgave
Kode, navn og ev. beskrivelse av arbeidskrav:F-TF4 My influential teacher
Individuell/gruppe:Individuell
Arbeidskravets form (hva vurderes):Skriftlig oppgave
Kode, navn og ev. beskrivelse av arbeidskrav:F-TF 5 Collective collage
Individuell/gruppe:Gruppe

Vurderinger

VurderingsformKodeGrupperingTid/omfangEnhetVektingSensorordningHjelpemidlerMerknader
Muntlig eksamenMUN2Gruppe 30minutter 44%Intern Felles gruppekarakter med mulighet for individuell justering
Oppgave OPG1Individuell 5000ord 56%Intern

Vurderinger

Vurderingsform:Muntlig eksamen
Gruppering:Gruppe
Tid/omfang: 30
Enhet:minutter
Vekting: 44%
Merknader:Felles gruppekarakter med mulighet for individuell justering
Hjelpemidler:
Kode:MUN2
Sensorordning:Intern
Vurderingsform:Oppgave
Gruppering:Individuell
Tid/omfang: 5000
Enhet:ord
Vekting: 56%
Merknader:
Hjelpemidler:
Kode: OPG1
Sensorordning:Intern

Karakterskala

A-F

Informasjon om eksamen/vurdering i emnet

Arbeidskrav som må være godkjent til å gå opp til eksamen:

OPG1: F-TF1 ,F-TF 4 og F-TF5

MUN2: F-TF 2 og F-TF3